LEXIS spotkanie online
11 kwietnia 2024 partnerzy projektu LEXIS: Wspieranie nauczycieli języka angielskiego w doskonaleniu nauczania i uczenia się dzieci z dysleksją poprzez integrację nowych technologii i nabywanie umiejętności cyfrowych odbyli kolejne spotkanie online, podczas którego omówili postępy dotyczące realizacji projektu oraz zaplanowali kolejne działania.
Partnerzy są obecnie w fazie finalizacji rezultatu trzeciego. Konsorcjum stale pracuje nad umieszczaniem materiałów edukacyjnych na platformie projektu. Partnerzy omówili również finalizację narzędzia do samodzielnej obsługi, dzięki któremu nauczyciele będą mogli zaprojektować własne narzędzia do tworzenia gier. Wyniki zostały zaprezentowane podczas szkolenia C1 i okazały się wielkim sukcesem. Narzędzie jest obecnie dostępne tutaj.
Jednocześnie konsorcjum kładzie nacisk na rezultat czwarty, Plan Działania LEXIS dla szkół. Faza ta poświęcona jest ustanowieniu solidnych ram, które szkoły w całej Europie mogą przyjąć, aby lepiej wspierać uczniów z dysleksją. Obecnie partnerzy są w trakcie doskonalenia wytycznych metodologicznych dla nauczycieli i rodziców.
Tradycyjnie na spotkaniu omówiono także bieżące kwestie administracyjne, zapewnienia jakości oraz upowszechniania rezultatów projektu.
Jak zawsze, zachęcamy do śledzenia naszych osiągnięć na stronie internetowej projektu oraz mediach społecznościowych.