Projekt T-PEI zbliża się do końca
„T-PEI - Inteligencja emocjonalna dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym” to projekt współfinansowany przez Komisję Europejską, w ramach programu Grundtvig, którego partnerem jest SPOŁECZNA AKADEMIA NAUK w Łodzi.
Inteligencja emocjonalna to kompetencje osobiste człowieka, dzięki którym umie rozpoznać własne stany emocjonalne oraz emocje innych osób. Jest to umiejętność radzenia sobie z własnymi emocjami i ze stanami emocjonalnymi innych osób.
Inteligencja emocjonalna to szeroki wachlarz umiejętności i zdolności, które możemy rozwijać i doskonalić również u dzieci. Dzieci uczą się kluczowych kompetencji w interakcji z osobami, które je otaczają, a rodzice są pierwszymi, którzy przyczyniają się do rozwoju osobowości dziecka.
Aby prowadzić i uczyć swoje dzieci, rodzice muszą budować relacje, poprzez które mogą się komunikować. Możliwe jest to tylko wtedy, gdy między rodzicami i dziećmi istnieje silny związek i obie strony są inteligentnymi partnerami (emocjonalnie mówiąc), co oznacza, że rodzice muszą uczyć swoje dzieci, jak posługiwać się inteligencją emocjonalną.
Projekt koncentrował się na dzieciach w wieku przedszkolnym, gdyż jest to kluczowy okres dla rozwoju dziecka.
Projekt T-PEI opracował szkolenia adresowane do rodziców, jak rozwijać inteligencję emocjonalną u dzieci, a samo szkolenie oparte było o wykorzystanie elementów nowych technologii.
Projekt T-Pei dobiega końca, a opracowane przez partnerstwo rezultaty:
Podręcznik dla rodziców, Książka aktywności i dodatkowe materiały są dostępne na stronie internetowej projektu: http://tpei.eu/pl
Polski koordynator projektu:
Społeczna Akademia Nauk w Łodzi www.spoleczna.pl
Joanna Szczecińska jszczecinska@spoleczna.pl
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.