Zakończenie projektu LIDO
Projekt LIDO – umiejętności przywódcze nauczycieli, po dwóch latach dobiega końca.
Projekt był adresowany do nauczycieli, władz szkolnych, jak również do środowisk wspomagających szkoły średnie i zajmował się kształceniem umiejętności przywódczych, które są niezbędne w pracy osób związanych z edukacją.
Umiejętności przywódcze nauczycieli są konieczne, aby nauczyciele (indywidualnie lub razem) wywierali wpływ na swoich współpracowników, kadrę kierowniczą czy inne osoby tworzące społeczność szkolną, aby razem pracowali na rzecz poprawy jakości nauczania i uczenia się, co przyczyni się do polepszenia wyników uczniów zarówno w nauce jak i w innych działaniach związanych z życiem szkolnym.
Głównym produktem projektu jest szkolenie online, składające się z 6 modułów. Podstawą teoretyczną dla opracowania metodologii są prace Thomasa Gordona (skuteczna komunikacja w środowisku szkolnym), Paula Herseya i Kena Blancharda (przywództwo sytuacyjne) i Petera Gronna (przywództwo rozproszone w środowisku szkolnym). Szkolenie jest zaprojektowane w taki sposób, aby jego uczestnicy samodzielnie mogli z niego skorzystać i poprawić umiejętności konieczne do bycia liderem. Samo szkolenie poprzedza Test Samooceny, dzięki któremu można ocenić kompetencje, które już się posiada, co ułatwi wybór modułów tematycznych z właściwego szkolenia.
Więcej informacji o projekcie i dostęp do narzędzia samooceny i platformy szkoleniowej można znaleźć stronie internetowej projektu LIDO: http://www.lidoproject.eu/
Partnerzy projektu:
Fo.Ri.Um sc. (Włochy)
Giunti O.S. Psychometrics SRL (Włochy)
Universitatea din Pitesti (UPIT) (Rumunia)
Społeczna Akademia Nauk (SAN) (Polska)
I.T.C. Carlo Cattaneo (Włochy)
Colegiul Economic ‘Maria Teiuleanu’ (Rumunia)
Liceum Akademickie ACE SAN (Polska)
Experimental High School of Mytilene of the University of the Aegean (Grecja)
VI-th Secondary School St. St. Cyril and Methodius (Bułgaria)