Krok z domu na rynek pracy

« wróć

Streszczenie:

W każdym społeczeństwie jest wiele kobiet, które pomimo trudnej sytuacji finansowej nie ma możliwości wyjścia z domu, aby wykonywać pracę zarobkową. Z powodów społecznych, kulturowych czy fizycznych nie potrafią znaleźć pracy, którą mogłyby wykonywać w domu. Osoby te potrzebują wsparcia, aby przezwyciężyć ograniczające je bariery. Dobrym rozwiązaniem dla nich jest szkolenie zawodowe, które pomoże im znaleźć ZATRUDNIENIE umożliwiające pracę W DOMU.


Najlepszym systemem nauki jest dla nich samodzielna edukacja. Dzięki e-learningowi, będą miały szansę uczyć się w czasie i miejscu, które im odpowiada. Osoby takie mogą pracować w domu i zarabiać, co zapewni im niezależność finansową. W ten sposób osoby te mogą przezwyciężyć ograniczenia i mają szansę zacząć nowe życie.

Cel:

Celem projektu jest zdalna edukacja kobiet pozostających w domu w zakresie prac ręcznych niezbędnych w istniejącym lokalnym sektorze tekstylnym w Kayseri. Mogą one wytwarzać produkty wysokiej jakości na zamówienie sektora włókienniczego. Kobiety te nie muszą wychodzić w domu, aby zdobyć wykształcenie, ponieważ można do nich dotrzeć za pomocą e-learningu.

Zadania:

  • Zapewnienie wsparcia kobietom w trudnej sytuacji oraz osobom niepełnosprawnym w przełamaniu barier i zdobyciu niezależności finansowej;
  • Stworzenie modułu dydaktycznego, zgodnego z zapotrzebowaniem lokalnego sektora tekstylnego do samodzielnej nauki z wykorzystaniem e-learningu dla grupy docelowej, której członkowie nie mają możliwości opuszczenia domu, aby pracować zawodowo;
  • Rozwijanie rękodzieła poprzez zaangażowanie instytucji edukacyjnych jako realizacja zaleceń „Tradycyjne rękodzieło powinno być rozwijane przez instytucje kształcenia zawodowego” opracowanych w celu przezwyciężenia problemów sektora tekstylnego (www.hakis.org.tr);
  • Przystosowanie grupy docelowej do elastycznego czasu pracy;
  • Wykształcenie fachowców w zakresie projektowania jako dodatkowy atut w lokalnym sektorze tekstylnym.

Partnerzy

Trzech partnerów pochodzi z Turcji i trzech z państw członkowskich UE (Polska, Holandia oraz Wielka Brytania). Partnerzy wnoszą wiedzę specjalistyczną oraz doświadczenie, przydatne w realizacji projektu. 

Rezultaty:

Materialne:

  1. Zamierzamy realizować nauczanie za pomocą platformy Moodle (edukacja e-learningowa);
  2. Oprócz komunikacji e-mailowej (asynchronicznej) wykorzystamy również technologię „oovoo” do omawiania problemów napotkanych podczas nauki. Będzie to internetowe odzwierciedlenie tradycyjnego nauczania zawodu w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem. (uczenie synchroniczne);
  3. Stworzymy bank wysokiej jakości materiałów dydaktycznych, interesujących wizualnie oraz dostosowanych metodycznie do nauki w domu.

Niematerialne:

  1. Wykształcenie kobiet zgodne z zapotrzebowaniem lokalnego sektora tekstylnego w regionie. Tym samym zwiększenie szans na ich zatrudnienie w przyszłości;
  2. Podniesienie świadomości społeczeństwa, oraz zrozumienia trudnej sytuacji życiowej kobiet pozostających z przyczyn społecznych lub kulturowych w domu;
  3. Możliwość założenia przez nie własnych firm.

 

Czas trwania projektu Leonardo da Vinci (Transfer Innowacji): 2011-2013

Kontakt

Marta Kędzia – koordynator projektu: mkedzia@swspiz.pl
Renata Figlewicz – specjalista ds. e-learningu: rfiglewicz@swspiz.pl


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus