„Wspieranie społecznego i emocjonalnego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym”
Jak najwcześniejsza opieka i edukacja przedszkolna jest związana z najbardziej intensywnym rozwojem każdego małego dziecka. Dlatego tak ważne jest poznanie i zaspokojenie indywidualnych potrzeb dzieci, szczególnie tych defaworyzowanych z powodów społecznych lub kulturowo-etnicznych, aby nie miały w przyszłości problemów z integracją społeczną i aby mogły osiągnąć jak najlepsze wyniki w nauce.
Celem projektu jest transfer wiedzy i innowacyjnej metodologii dotyczącej wspierania społecznego i emocjonalnego rozwoju dziecka w instytucjach zajmujących się wczesną edukacją w krajach wyszehradzkich.
W instytucjach partnerskich zostanie przeprowadzony cykl szkoleń dla osób pracujących w przedszkolach i żłobkach.
Koordynatorem projektu jest czeska instytucja Center for Public Policy, poza tym partnerstwo składa się z następujących organizacji:
- Społeczna Akademia Nauk w Łodzi (Polska);
- EC/PEC Alapitvany (Węgry);
- Nadácia Škola dokorán n.o. (Słowacja).