BeAusome - PROMOWANIE ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI ORAZ INTEGRACJI POPRZEZ WŁĄCZENIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII DO NAUCZANIA DZIECI Z AUTYZMEM
Dzieci z ASD (Autism Spectrum Disorder) najczęściej dzielą te same cechy braku wyobraźni, umiejętności komunikacji i interakcji. Umiejętności te są niezwykle ważne, aby rozwijać je na wczesnym etapie u dzieci z ASD, ponieważ mogą one sprzyjać poprawie jakości ich życia. Projekt ma na celu wprowadzenie i integrację pedagogiki cyfrowej w ramach rozwoju zawodowego nauczycieli, przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania rodziców w naukę. Nauczyciele i rodzice odgrywają kluczową rolę w upraszczaniu procesu nauczania, zwiększaniu zaangażowania uczniów i wykorzystywaniu nauki na odległość. Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości rozszerzonej (VR) w klasach szkolnych może przyczynić się do rozwoju umiejętności społecznych dzieci, a jednocześnie zwiększyć innowacyjność metod nauczania i zapewnić żywsze środowisko uczenia się dla dzieci z ASD. To z kolei doprowadzi do stworzenia bardziej integracyjnej edukacji, poprzez umieszczenie dzieci w centrum nauki, a także zwiększenie motywacji i pewności siebie nauczycieli do korzystania z nowych technologii.
Projekt przewiduje zaprojektowanie, opracowanie, pilotażowe przetestowanie i promocję interaktywnej gry VR skierowanej do społeczności europejskiej w celu wsparcia nabywania umiejętności społecznych przez dzieci z ASD. VR jawi się jako skuteczne, innowacyjne podejście do promowania emocjonalnego dobrostanu i interwencji w zakresie zdrowia psychicznego w obszarach fobii, stresu, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i ASD.
Czas trwania:
01/11/2022 - 30/04/2025
Informacji na temat projektu udziela:
Dział Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych (e-mail: international.projects@san.edu.pl)
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.