BLWithRobotics - Wykorzystanie metody nauczania mieszanego w celu zwiększenia sukcesu w matematyce przy użyciu aplikacji robotycznych
Edukacja matematyczna jest jednym z kluczowych obszarów w edukacji. Przyczynia się ona do tego, że jednostki mogą lepiej kontynuować swoje życie społeczne, stanowi tło dla ich studiów naukowych, zwiększa pewność siebie jednostek i umożliwia im zdobycie lepszych zawodów w przyszłości. Nie jest możliwe pomyślne rozwiązanie wielu problemów, które napotykamy w życiu codziennym, bez wykorzystania umiejętności myślenia matematycznego. Ponieważ uczniowie różnie osiągają dojrzałość do myślenia abstrakcyjnego, a ich nauczyciele stosują niewłaściwe metody i techniki na lekcjach matematyki, u wielu uczniów pojawia się lęk przed matematyką. W miarę jak uczniowie mają zaległości w kolejnych klasach, lęk przed matematyką stopniowo wzrasta, a czasem nawet przeradza się w strach. Istnieje wiele raportów OECD, UNESCO i Komisji Europejskiej dotyczących tego problemu. W tym projekcie, aby zmniejszyć lęk uczniów przed matematyką, postanowiono stworzyć nowy, innowacyjny program nauczania. Aby osiągnąć ten cel, należy skorzystać z nowych metod i podejść do uczenia się i nauczania. Dzisiaj, celem jest nauczanie matematyki uczniów poprzez robotykę z wykorzystaniem edukacji mieszanej, korzystając ze środowiska cyfrowego, które uczniowie kochają i lubią i które jest postrzegane jako przyszłość edukacji. Podczas pracy w środowisku cyfrowym niezwykle ważne jest, aby uczniowie nauczyli się i pokochali matematykę poprzez aplikacje robotyczne. Dziś, wraz z pandemią wirusa Covid-19, zauważono, jak ważne jest kształcenie na odległość. Edukacja na odległość i edukacja mieszana stały się obecnie częścią systemów edukacyjnych. Dlatego też, wykorzystując inne innowacyjne podejście, nauczyciele w trakcie nauki będą uczyć się, jak nauczać matematyki za pomocą aplikacji robotycznych w podejściu mieszanym. Szkoły podstawowe są najbardziej krytycznym poziomem, aby zmniejszyć niepokój uczniów przed matematyką. Ponieważ lęk przed matematyką wzrasta w szkołach wyższych. Dlatego też, nauczyciele szkół podstawowych odgrywają bardzo ważną rolę. Modułowy program nauczania będzie zaspokajał potrzeby kandydatów na nauczycieli szkół podstawowych. Stworzona biblioteka wideo oparta na scenariuszu oraz e-book zapewnią bardzo ważne wsparcie materialne zarówno dla ich edukacji, jak i przyszłości. Z zasobów tych będą mogli korzystać bezpłatnie wszyscy nauczyciele.
Czas trwania:
01-11-2021 - 01-03-2024
Informacji na temat projektu udziela:
Dział Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych (e-mail: international.projects@san.edu.pl)
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.