e-Dys-Learn: Podnoszenie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli szkół podstawowych z zakresu kształcenia uczniów z trudnościami w uczeniu się
Trudności w uczeniu się są terminem używanym do zdefiniowania dysfunkcji w zakresie takich umiejętności jak pisanie, czytanie, działania arytmetyczne, mówienie i rozumowanie. Problem ten jest powszechny na całym świecie i zauważany zazwyczaj w okresie szkolnym. Najczęściej spotykane w literaturze przedmiotu trudności w uczeniu się można określić jako dysleksja, dysgrafia i dyskalkulia. Z drugiej strony, liczba projektów dotyczących powyższych trudności się wynosi zaledwie 80 spośród około 15 tysięcy projektów wspieranych w ramach programu Erasmus+ w latach 2014-2018. Z tego powodu można stwierdzić, że liczba projektów dotyczących trudności w uczeniu się jest dość ograniczona.
Ostatnie raporty wykazały zbyt małą liczbę edukatorów, którzy mogą zaspokoić potrzeby edukacyjne przyszłych nauczycieli. W związku z tym potrzebują oni wsparcia pedagogicznego dotyczącego trudności w uczeniu się. Biorąc pod uwagę rozwój technologiczny i jego wpływ na edukację, wybór odpowiednich technologii wspomagających poprawiłby motywację i jakość życia tych uczniów. Dlatego też przyszli nauczyciele potrzebują wsparcia technicznego i pedagogicznego, aby zapewnić swoim uczniom z trudnościami w uczeniu się skuteczne warunki uczenia się.
Czas trwania:
2020-11-01 - 2023-04-30
Informacji na temat projektu udziela:
Aleksandra Zając - koordynator projektu w SAN (e-mail: azajac@san.edu.pl)
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.