EmpowerHER: Innowacje cyfrowe i gamifikacja na rzecz równości płci w edukacji przedsiębiorczej młodzieży

« wróć

Od wielu lat jednym z głównych celów państw członkowskich UE jest rozwój i promocja edukacji w zakresie przedsiębiorczości. W obliczu wysokiego bezrobocia wśród młodzieży, kryzysów gospodarczych oraz szybkich zmian w naszej złożonej, opartej na wiedzy gospodarce i społeczeństwie, umiejętności przekrojowe, takie jak przedsiębiorczość, mają kluczowe znaczenie. Są one niezbędne nie tylko do kształtowania młodych ludzi, ale także do zapewnienia umiejętności, wiedzy i postaw, które są fundamentem rozwoju kultury przedsiębiorczości w Europie.

Cele:
  • Zapewnienie młodym kobietom w wieku 16-21 lat umiejętności w zakresie przedsiębiorczości i umiejętności przekrojowych, promując w ten sposób poczucie inicjatywy i aktywności obywatelskiej poprzez wykorzystanie czasu pozaakademickiego (np. w okresie letnim) z zapewnieniem zabawnych, innowacyjnych i wciągających możliwości uczenia się.
  • Promowanie innowacji w pracy z młodzieżą poprzez rozwój nowych narzędzi cyfrowych, a także przyjęcie innowacyjnych metodologii, takich jak wzorce do naśladowania, mentoring, opowiadanie historii itp.
  • Wspieranie rozwoju zawodowego osób pracujących z młodzieżą oraz promowanie i unowocześnianie ich pracy związanej z przedsiębiorczością oraz zapewnienie im narzędzi i zasobów do skutecznego mentorowania młodych dziewcząt, które aspirują do bycia przedsiębiorcami.
  • Łączenie młodych ludzi z duchem przedsiębiorczości z mentorami, inwestorami i potencjalnymi współpracownikami, którzy mogą wspierać ich przedsiębiorczą podróż za pośrednictwem różnych kanałów, konkursów, podcastów, opowiadania historii itp.
  • Zapewnienie dostępu, włączenia i uczestnictwa zmarginalizowanych grup młodych dziewcząt w wysokiej jakości edukacji i szkoleniach w zakresie przedsiębiorczości oraz pomoc w rozwijaniu umiejętności i wiedzy niezbędnych do zakładania i zarządzania przedsiębiorstwami.
  • Pomoc młodzieży w rozwijaniu kompetencji w zakresie przedsiębiorczości poprzez wprowadzenie możliwości uczenia się pozaformalnego w ramach zajęć pozalekcyjnych
  • Wzmocnienie i zaangażowanie młodych kobiety, aby stały się aktywnymi zmianami społecznymi na rzecz zrównoważonego rozwoju ich społeczności.
Grupy docelowe:
  • Młode dziewczęta (16-21 lat) z grup szczególnie wrażliwych (np. mieszkające na obszarach wiejskich, ze środowisk migracyjnych, przedwcześnie kończące naukę, marginalizowane itp.),
  • Pracownicy młodzieżowi, wolontariusze, trenerzy itp.,

Inne grupy docelowe obejmują:

  • Nauczyciele, trenerzy, edukatorzy dorosłych, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, szkoły itp.,
  • Społeczność: Osoby działające na rynku pracy, przedsiębiorcy społeczni, przedsiębiorstwa społeczne, nauczyciele VET, doradcy zawodowi, rodzice, społeczność, rady itp., które zostaną zaproszone do tworzenia powiązań i partnerstw z pracownikami młodzieżowymi, szkołami VET, nauczycielami.
Rezultaty:

WP1- ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

WP2- OPRACOWANIE MAPY KOBIECYCH PIONIEREK W DZIEDZINIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W CAŁEJ EUROPIE, PORTRET EMPOWERHER I RAMY KOMPETENCJI

WP3- SZKOLENIE W ZAKRESIE BUDOWANIA KAPITAŁU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI DLA MŁODZIEŻY

WP4- NARZĘDZIA CYFROWE: PORTAL SPRZYJAJĄCY WŁĄCZENIU SPOŁECZNEMU I GRA VR PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ ESCAPE ROOM

WP5- UPOWSZECHNIANIE, WPŁYW I ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ (BOOTCAMPY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I KONKURSY PITCHINGOWE)

Partnerzy:

SPOLECZNA AKADEMIA NAUK- Koordynator- Polska

CONNECT INTERNATIONAL A.I.S.B.L.- Belgia

WIDE ANDCO- Luxemburg

A & A Emphasys Interactive Solutions Ltd- Cypr

Zespol Szkol im.Piotra Wysockiego- Polska

Asociació Esplai Social- Hiszpania

Czas trwania:  31/08/2024- 30/10/2026

 

Informacji na temat projektu udziela:

Dział Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych (e-mail: international.projects@san.edu.pl)

 

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus