ESTET – Włączanie kompetencji z zakresu zrównoważonego rozwoju w kształcenie i szkolenia dotyczące turystyki
Zrównoważona turystyka stanowi jeden z megatrendów rozwoju turystyki na świecie (OECD, 2018). Rosnące zapotrzebowanie na produkty i usługi turystyczne zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju zwiększa zapotrzebowanie na ekologiczne umiejętności pracowników. Wśród tych umiejętności znajdują się: zarządzanie zasobami, emisjami i odpadami, projektowanie łańcuchów wartości w turystyce zgodnie z zasadami gospodarki obiegowej, ochrona dziedzictwa naturalnego, kulturowego i lokalnego, rozwój zrównoważonych i dostępnych produktów turystycznych (NTG, 2019). Umiejętności te nie zostały jednak jeszcze włączone do głównego nurtu kształcenia i szkolenia zawodowego w dziedzinie turystyki. Analiza standardów edukacyjnych i podstawowych programów nauczania w dziedzinie hotelarstwa, podróży, turystyki i rekreacji, wdrażanych we wszystkich krajach należących do konsorcjum, dowodzi, że umiejętności związane ze zrównoważonym rozwojem są często zaniedbywane. Wywiady z nauczycielami prowadzącymi kształcenie i szkolenie zawodowe w dziedzinie turystyki (61 uczestników z 6 krajów UE) wykazały, że brakuje im wskazówek metodologicznych, zasobów edukacyjnych i narzędzi umożliwiających włączenie tych umiejętności do programów nauczania.
Czas trwania:
2020-10-01 - 2022-09-30
Informacji na temat projektu udziela:
Aleksandra Zając - koordynator projektu w SAN (e-mail: azajac@san.edu.pl)
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.