ETRe - Zwiększanie gotowości szkół do przejścia na model kształcenia na odległość/hybrydowego z wykorzystaniem narzędzi opartych na technologii chmury
W czasie pandemii wirusa Covid-19 i w następstwie działań narzuconych przez kraje UE, na poziomie lokalnym, dotyczących edukacji, wiele szkół zostało zmuszonych do szybkiego przeniesienia całego procesu edukacyjnego on-line (UNESCO, UNICEF i Bank Światowy (październik, 2020) - Czego się nauczyliśmy? Przegląd wniosków z badania ministerstw edukacji na temat krajowych działań podjętych w związku z wirusem COVID-19), wdrażając model nauczania na odległość. Zmiany nastąpiły w ciągu roku akademickiego, co narzuciło dużą presję czasową na szybkie zmiany i natychmiastowe wdrożenie, któremu towarzyszyły problemy techniczne (Educational Institute of Scotland (May, 2020) - Teaching During the COVID-19 Shutdown survey). Mimo że badania z ostatniej dekady mocno koncentrowały się na przejściu do cyfrowego środowiska nauczania, poziom gotowości każdej organizacji do dokonania tego w ciągu kilku dni nie był do tej pory priorytetem, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że badania pokazują, iż powszechne jest przekonanie, że edukacja jest za krzywą technologiczną i czas to nadrobić (Pearson (sierpień 2020) - The Global Learner Survey, sierpień 2020). Szeroka gama dostępnych, otwartych narzędzi chmurowych doprowadziła do tego, że niektóre zestawy narzędzi były wykorzystywane w różnych implementacjach podejścia do nauczania na odległość, co z kolei prowadziło do dezorientacji wśród społeczności edukacyjnej, zarówno wśród nauczycieli, jak i studentów, którzy musieli korzystać z wielu platform i narzędzi w różnych kontekstach.
Czas trwania:
2021-04-01 - 2023-03-31
Informacji na temat projektu udziela:
Aleksandra Zając - koordynator projektu w SAN (e-mail: azajac@san.edu.pl)
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.