EUFORIA 2

« wróć

EUFORIA 2 
Kreatywna Europa MEDIA
Media i nowe technologie zmieniły dzieciństwo.  Dzisiaj martwimy się, że dzieci spędzają coraz więcej czasu przed monitorami i tym, co tak naprawdę oglądają. Dzieci powinny inteligentnie podchodzić do mediów, ale musimy je tego nauczyć. Nauczyciele i osoby odpowiedzialne za politykę edukacyjną pozostają bierni i wciąż wybierają raczej tradycyjne i niezbyt aktualne metody nauczania krytycznego podejścia do mediów. Osoby promujące edukację medialną postulują, aby stała się ona jednym z najważniejszych elementów wszystkich nauczanych przedmiotów.
Projekt Euforia2 (Kreatywna Europa MEDIA) solidaryzuje się z tym postulatem, koncentrując się na filmowym komponencie edukacji medialnej. Jednym z naszych celów jest pokazanie decydentom, jak duży potencjał drzemie w edukacji filmowej, ale celem nadrzędnym projektu jest promowanie i umacnianie wspólnej europejskiej tożsamości.
Poprzez zaszczepienie w świadomości młodych ludzi bogactwa europejskiej kultury filmowej, w jaki sposób jest ona częścią kultury świata i jak z nią współgra, a także jak wpływa na naszą percepcję, projekt Euforia2 przyczyni się do zwiększenia świadomości, co to znaczy być  obywatelem Europy.

GŁÓWNE CELE I ZAŁOŻENIA
- Zainicjowanie/włączenie się w dyskurs o potencjale edukacji filmowej.
-Próba wpływu na obecne i przyszłe polityki, aby zwiększyć obecność edukacji filmowej                                w nauczaniu.  
- Wsparcie dla nauczycieli, dzieci i młodzieży w nadawaniu znaczenia filmowym obrazom.  
- Wprowadzenie edukacji filmowej do programów nauczania większej ilości przedmiotów szkolnych.  
- Zwiększenie uznania dla dorobku europejskich kinematografii i zapewnienie aktywnego udziału              w działaniach, mających na celu propagowanie europejskich narracji filmowych.          
- Produkcja i dystrybucja filmowych materiałów edukacyjnych uwzględniających potrzeb nauczycieli, dzieci i młodzieży, aby poznali kody i konwencje, które towarzyszą filmowemu opowiadaniu historii.  
- Wybór jak najskuteczniejszych strategii promocji edukacji filmowej w krajach uczestniczących                   w projekcie.
- Opracowane pakietu dobrych praktyk, wskazówek praktycznych, najskuteczniejszych działań, który będzie skierowany do organizacji działających w nieformalnej edukacji filmowej, co przyczyni się do dotarcia do nowych grup docelowych.

KONSORCJUM PROJEKTU:
Thessaloniki International Film Festival/Grecja (koordynator)
Laterna Magica/Węgry (partner)
Społeczna Akademia Nauk/Polska (partner)

 

STONA INTERNETOWA PROJEKTU


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus