GoDIGITAL - Wykorzystanie Narzędzi Cyfrowych W Pracy Nauczyciela. Zestaw Narzędzi Dla Skutecznych Strategii W Szkołach Podstawowych
Rewolucja cyfrowa zwiększa zapotrzebowanie na cyfrowe umiejętności i kompetencje, co wymaga inwestycji w infrastrukturę, zmiany organizacyjne, urządzenia cyfrowe i kompetencje cyfrowe nauczycieli oraz tworzenie cyfrowych (i otwartych) zasobów edukacyjnych i wysokiej jakości oprogramowania edukacyjnego. Edukacja i szkolenia powinny czerpać korzyści z nowych osiągnięć ICT i przyjmować innowacyjne i aktywne metody nauczania. Uczenie się nie może już być ograniczone do konkretnej klasy i harmonogramów, ale w pełni wykorzystywać najnowszą technologię.
Projekt GODIGITAL ma na celu opracowanie, przetestowanie i ocenę kompletnego zestawu narzędzi wspierającego szkoły podstawowe w celu opracowania cyfrowego planu ich rozwoju, aby doskonalić kompetencje cyfrowe nauczycieli, a w konsekwencji umiejętności cyfrowe uczniów. Projekt zakłada opracowanie 6 rezultatów intelektualnych, które zostaną przetestowane i poddane weryfikacji w celu zapewnienia najwyższej jakości.
Głównym celem projektu jest:
opracować, wdrożyć i ocenić KOMPLETNY ZESTAW NARZĘDZI, który będzie wspierał nauczycieli szkół podstawowych w projektowaniu ich PLANU ROZWOJU CYFROWEGO w celu uaktualnienia obecnych możliwości nauczania i uczenia się poprzez wykorzystanie mobilnego uczenia się i technologii (tj. tablica interaktywna, urządzenia mobilne itp.), jak również e-narzędzi (tj. DOJO, EDMONTO, CODEDOJO), aby zapewnić lepszy efekt uczenia się, umożliwiając komunikację, uczestnictwo i integrację społeczną wszystkich dzieci.
Grupą docelową są nauczyciele szkół podstawowych, którzy chcą udoskonalić swoje kompetencje cyfrowe i zdobyć wiedzę jak wykorzystywać technologię w swoich metodach nauczania. Pośrednią grupą docelową są uczniowie szkół podstawowych, którzy skorzystają z umiejętności cyfrowych nauczycieli.
Powyższy projekt nie mógłby zostać zrealizowany bez wymiany informacji, identyfikacji dobrych praktyk i komplementarności wiedzy specjalistycznej partnerów z różnych krajów. Studenci będą zaangażowani w proces realizacji projektu, ponieważ kilka zajęć będzie realizowanych w klasie.
Partnerzy projektu:
- Społeczna Akademia Nauk (koordynator) – Polska
- Regional Directorate Of Primary And Secondary Education Of Crete – Grecja
- A & A Emphasys Interactive Solutions Ltd – Cypr
- Scuole Paritarie dell'Istituto delle Maestre Pie dell'Addolorata –Włochy
- Euni Partners – Bułgaria
- Fundacja Publica Fides - Polska
Czas trwania:
01-12-2017 - 31-05-2020
Informacji na temat projektu udziela:
Aleksandra Zając - Kierownik projektu w Społecznej Akademii Nauk
e-mail: akonopka@spoleczna.pl
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Projekt odzwierciedla jedynie stanowisko jego autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nim zawartość merytoryczną.