GREENSKILLS4DEAF: Promowanie włączenia społecznego, innowacji cyfrowych i zielonej transformacji w kształceniu i szkoleniu zawodowym poprzez nabywanie umiejętności w zakresie zielonej przedsiębiorczości przez studentów z niepełnosprawnością intelektualną

« wróć

W obliczu rosnących wyzwań klimatycznych i dynamicznie rozwijającego się sektora zielonych miejsc pracy, kluczowe staje się zapewnienie równego dostępu do informacji oraz szkoleń w zakresie zielonych umiejętności. Jak wskazuje EU Climate Pact, aż 81% młodych osób nie ma świadomości istnienia zawodów związanych z ekologią, a sytuacja ta jest jeszcze bardziej skomplikowana w przypadku społeczności osób Głuchych, dla których brak terminologii w języku migowym w obszarze ekologii stanowi dodatkową barierę.

Unia Europejska, poprzez inicjatywy takie jak EU Green Deal, Skills Agenda oraz Youth Guarantee, stawia na rozwój kompetencji potrzebnych do zielonej transformacji oraz równość dostępu do edukacji i zatrudnienia w sektorze ekologicznym. Z danych Eurostatu wynika, że liczba miejsc pracy w zielonych zawodach wzrosła z 3,2 mln w 2000 roku do 5,1 mln w 2020 roku i będzie nadal dynamicznie rosnąć. Dyrekcja Generalna ds. Działań na rzecz Klimatu podkreśla również rosnące zapotrzebowanie na zielone umiejętności, co znajduje odzwierciedlenie w analizach CEDEFOB SKILLS INTELLIGENCE.

Cele:
  • Wspieranie innowacyjnych podejść edukacyjnych w kształceniu i szkoleniu zawodowym (VET) dla uczniów z upośledzeniem słuchu.
  • Wyposażenie niesłyszącej młodzieży w niezbędne umiejętności w zakresie ekologii i przedsiębiorczości w celu zwiększenia szans na zatrudnienie w rozwijającym się zielonym sektorze.
  • Zintegrowanie kompetencji cyfrowych z umiejętnościami ekologicznymi i przedsiębiorczymi w celu zwiększenia zdolności adaptacyjnych na nowoczesnym rynku pracy.
  • Zapewnienie szkoleń i zasobów dla nauczycieli i trenerów w celu skutecznego wspierania uczniów z upośledzeniem słuchu w zdobywaniu zielonych umiejętności.
  • Wzmocnienie współpracy między instytucjami edukacyjnymi a rynkiem pracy w celu dostosowania szkoleń do wymagań branży.
  • Zlikwidowanie barier w uczeniu się i zatrudnieniu dla społeczności osób niesłyszących poprzez opracowanie dostępnych zasobów edukacyjnych i metodologii.
Grupy docelowe:
  • Osoby z doświadczeniem migracyjnym (zarówno dorośli, uczniowie, jak i dzieci)
  • Osoby w wieku 50+
  • Nauczyciele, trenerzy, doradcy zawodowi
  • Przedsiębiorcy (w tym przedsiębiorcy społeczni)
  • Osoby bezrobotne i inne grupy w niekorzystnej sytuacji
  • Osoby z niepełnosprawnościami (zarówno psychicznymi, jak i fizycznymi)
Rezultaty:

WP1- ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

WP2 - PROGRAM GREENSKILLS4DEAF LIVING HUB

WP3 - PAKIET SZKOLENIOWY GREENSKILLS4DEAF

WP4 - ENTRE2BEGREEN: Symulacje VR, aplikacja mobilna i platforma edukacyjna

WP5- ROZPOWSZECHNIANIE I ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ: TWORZENIE OŚRODKÓW AKTYWNOŚCI & KONFERENCJI UE

Partnerzy:

SPOLECZNA AKADEMIA NAUK- Polska

Associazione Ergon a favore dei Sordi- Włochy

CENTRE OF ACTIVE CITIZENS FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT- Cypr

COOPERATION BANCAIRE POUR L'EUROPE- Belgia

Stowarzyszenie Rozwoju "Pitagoras"- Polska

DISE LTD – Cypr

Materiały promocyjne

Czas trwania: 30/11/2026 - 01/10/2024

 

Informacji na temat projektu udziela:

Dział Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych (e-mail: international.projects@san.edu.pl)

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus