MentorME: PROMOWANIE INTEGRACJI SPOŁECZNEJ OSÓB Z MNIEJSZYMI SZANSAMI POPRZEZ ROZWÓJ PROGRAMU MENTORSKIEGO DLA STUDENTÓW UCZELNI WYŻSZYCH
Utrzymujące się i narastające podziały społeczne w Europie podkreślają potrzebę stawienia czoła wyzwaniom społecznym i edukacyjnym przez wszystkie podmioty. Zgodnie z Odnowioną Agendą na rzecz Szkolnictwa Wyższego z 2017 r., szkolnictwo wyższe może odegrać ważną rolę w stawianiu czoła wyzwaniom społecznym, gospodarczym, kulturowym i demokratycznym Europy. Oznacza to dopilnowanie, aby uczelnie wyższe miały charakter integracyjny oraz aby nie były wieżami z kości słoniowej, lecz obywatelskimi jednostkami edukacyjnymi powiązanymi ze swoimi społecznościami i światem pracy, tworząc synergię z organizacjami wolontariackimi, MŚP, przedsiębiorstwami, władzami lokalnymi, szkołami itp. oraz budując pomosty dla studentów szkół wyższych w celu znalezienia odpowiednich ścieżek orientacji zawodowej w oparciu o ich kwalifikacje, a także zdobycia innych kluczowych kompetencji pozaszkolnych, których poszukują pracownicy.
W niedawnych badaniach członkowie AEGEE (największych europejskich interdyscyplinarnych organizacji studenckich) podkreślili dużą lukę w umiejętnościach przekrojowych wśród absolwentów szkół wyższych, w których 39% uczestników stwierdziło, że nie czują się przygotowani do pracy, której pragną, z czego 66% stwierdziło, że jest to spowodowane tym, że uczelnia jest zbyt teoretyczna i zbyt oddalona od "świata rzeczywistego ". Ponadto 46% stwierdziło, że czują się przygotowani tylko z powodu połączenia umiejętności zdobytych poza uniwersytetem w ramach edukacji nieformalnej.
Projekt MENTORme został stworzony po to, aby uczelnie były nie tylko miejscem zdobywania wiedzy, ale również nabywania umiejętności potrzebnych w przyszłym życiu zawodowym absolwentów uczelni.
Czas trwania:
2020-12-01 - 2023-03-31
Informacji na temat projektu udziela:
Aleksandra Zając - koordynator projektu w SAN (e-mail: azajac@san.edu.pl)
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.