Odkryj Nowy Świat Mody

« wróć

Branże kreatywne to stosunkowo nowe zjawisko, zapoczątkowane w połowie lat 90. w Wielkiej Brytanii, a następnie rozwijane w Australii. Pod pojęciem „przemysłów kreatywnych” rozumie się obszary, których praca obejmuje kreatywność naukową lub artystyczną, w tym projektowanie mody i akcesoriów modowych.

Branże kreatywne dotyczą wszystkiego, co powstaje dzięki nauce i twórczości artystycznej, i ma potencjał przemysłowy, który wchodzi w obieg gospodarczy, tworzy wartość dodaną, generuje dochody  z płaconych podatków, tworzy miejsca pracy i zyski, pomaga w rozwoju regionalnym i krajowym.

Projekt ma na celu opracowanie innowacyjnych szkoleń, które umożliwią grupie docelowej uczenie się i poszerzanie wiedzy w zakresie projektowania mody, akcesoriów modowych i biżuterii, a także doskonalenie wiedzy niezbędnej do penetracji rynku i internacjonalizacji biznesu.

Cele projektu
  1. Przeprowadzenie badań we wszystkich krajach partnerskich, dotyczących rozwoju branż kreatywnych, zwłaszcza w dziedzinie mody (projektowanie mody, biżuteria, akcesoria modowe) i podsumowanie ich w celu określenia potrzeb szkoleniowych i kierunków dalszych działań.
  2. Wymiana najlepszych praktyk w celu przygotowania odpowiednich planów rozwoju umiejętności dla osób pracujących w branży kreatywnej (moda, projektowanie, akcesoria modowe) ze szczególnym naciskiem na kreatywność artystyczną
  3. Opracowanie innowacyjnej metodologii szkolenia, w celu podniesienia umiejętności potrzebnych w kreatywnych branżach mody, biorąc pod uwagę element przedsiębiorczości w celu rozwoju działalności i pozycjonowania zarówno na poziomie rynku lokalnego, jak i umiędzynarodowienia biznesu.
  4. Organizacja 2 pilotażowych sesji szkoleniowych w celu zaprojektowania mapy rozwoju szkoleń, gdzie uczestnicy nauczą się dostosowywać i zdobywać niezbędne umiejętności w ramach celów efektywności firmy.
    Powiązane działania: umiejętności artystyczne, szkolenia z zakresu przedsiębiorczości, samozatrudnienia i możliwości zatrudnienia w innowacyjnych firmach, zarządzaniu, internacjonalizacji biznesu i innych.
  5. Spotkania aktorów z branży kreatywnej mody a przedstawicielami grupy docelowej w celu upowszechnienia rezultatów projektu.
Rezultaty projektu

- Badanie dotyczące rozwoju przemysłów kreatywnych, zwłaszcza w dziedzinie mody w krajach partnerskich;
- Badanie dotyczące potrzeb i problemów zidentyfikowanych w branży kreatywnej, w szczególności w dziedzinie mody (projektowanie mody, akcesoria modowe i biżuteria) w krajach partnerskich
- Przewodnik po dobrych praktykach zawierający analizę SWOT branż kreatywnych w modzie
- Przewodnik biznesowy dotyczący umiędzynarodowienia
- Innowacyjna metodologia szkolenia, w celu doskonalenia umiejętności w kreatywnych branżach związanych z modą
- 2 pilotażowe szkolenia (w Hiszpanii i Austrii)
- Stworzenie strony internetowej projektu ze zaktualizowanymi informacjami o akcjach, osiągnięciach projektu i organizacjach partnerskich.

Partnerzy projektu
  • Izmit Ilce Milli Egitim Mudurlugu – Turcja
  • Społeczna Akademia Nauk – Polska
  • PYMEV – Hiszpania
  • BEST Institut GmbH – Austria
  • ISTITUTO DEI SORDI DI TORINO – Włochy
  • INITIATIVE DE ANTREPRENORIAT SI DEZVOLTARE – Rumunia
  • Egestionpyme Internet S.L. – Hiszpania

Czas trwania:

04.09.2017 - 03.09.2019

 

 

 

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Projekt odzwierciedla jedynie stanowisko jego autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nim zawartość merytoryczną.


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus