Projekt WELLVET
WELLVET to dwuletni projekt, którego partnerem jest Społeczna Akademia Nauk w Łodzi.
Projekt zajmuje się kwestią, w jaki sposób dobry stan zdrowia i samopoczucie emocjonalne (dobrostan psychofizyczny) uczniów wpływa na ich wyniki w nauce i rozwój kompetencji społecznych, co warunkuje osiągnięcie sukcesu.
Zdrowi, dobrze czujący się w swoim życiu uczniowie lepiej radzą sobie w szkole, nawiązują poprawne relacje z otoczeniem, znajdują lepszą pracę i są bardziej szczęśliwi.
Nauczyciele pracujący w szkołach zawodowych przykładają ogromną wagę do kształcenia umiejętności zawodowych, zapominając czasem o kwestiach zdrowia fizycznego, dobrego stanu emocjonalnego i rozwoju osobistym swoich uczniów. Kształcenie zawodowe może być jednocześnie profesjonalne, włączające i elastyczne; otwarte na osobiste potrzeby uczniów, na kreowanie otoczenia dobrze wpływającego na ich dobrostan, co może być sposobem na zapobieganie porzucaniu edukacji, jak również pomoże uczniom stać się osobami pożądanymi na rynku pracy, znającymi swój potencjał, osiągającymi sukces zawodowy i osobisty.
Projekt WELLVET zamierza:
• wyposażyć nauczycieli przedmiotów zawodowych w innowacyjną wiedzę i kompetencje, które pomogą im pracować z uczniami nad ich motywacją do nauki i wykorzystywaniem zdobytych wiadomości w praktyce i później w pracy zawodowej;
• przyczynić się osiągania lepszych wyników w nauce wśród uczniów szkół zawodowych;
• wspierać instytucje kształcenia zawodowego i decydentów w procesie uznawania korelacji pomiędzy dobrostanem psychofizycznym uczniów a ich sukcesami w nauce i kształceniem umiejętności zawodowych , co zwiększa ich szanse na znalezienie dobrego zatrudnienia;
• promować prawdziwie włączającą edukację i szkolenia odpowiadające na realną potrzebę pielęgnowania dobrostanu psychofizycznego studentów i kadry dydaktycznej, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup defaworyzowanych.
W projekt zaangażowanych jest sześciu partnerów, wspieranych przez 5. organizacji stowarzyszonych z Wielkiej Brytanii, Polski, Bułgarii, Grecji i Czech.
Głównym rezultatem projektu będzie stworzenie szkolenia on-line, które:
- pomoże nauczycielom wzbogacić umiejętności zawodowe polegające na dostarczaniu fachowej wiedzy o umiejętności bycia mentorem, który udziela swoim uczniom holistycznego wsparcia, aby poprawić ich dobrostan psychofizyczny;
- oferuje strategie horyzontalne do zastosowania w szeroko pojętym kształceniu zawodowym, które pomogą poprawić motywację, osiągnięcia i samopoczucie uczniów.
Projekt będzie miał dodatkowym wpływ na nauczycieli pracujących w szkolnictwie zawodowym zachęcając ich do refleksji na temat ich własnego dobrostanu psychofizycznego, który jest niezbędny do prawidłowego wypełniania ich obowiązków zawodowych.
Projekt pragnie dotrzeć do:
NAUCZYCIELI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO
• aby potrafili być mentorami swoich uczniów i motywowali ich do nauki, dbania o zdrowie i tężyznę fizyczną; potrafili korzystać z nowatorskich, holistycznych technik uczenia zawodu; zdobyli kompetencje na temat wprowadzania edukacji włączającej, mając na uwadze dobrostan każdego ucznia; korzystali z możliwości profesjonalnego rozwoju i potrafili udzielać kompleksowego wsparcia dopasowanego do rzeczywistych potrzeb uczniów.
UCZIÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
• aby potrafili pracować nad poprawą swojego dobrostanu psychofizycznego, co przyczyni się do osiągania lepszych wyników w nauce i szans na późniejsze zatrudnienie; potrafili lepiej się motywować do nauki, praktyk i pracy.
INNI BENEFICJENCI
• zdobędą większą świadomość o konieczności pacy z uczniami na ich dobrostanem psychofizycznym, co przyczyni się do ich rozwoju zarówno osobistego, jak i zawodowego; większa świadomość i umiejętność stosowania innowacyjnych metod kształcenia, aby szkolnictwo zawodowe zyskiwało na jakości i znaczeniu.
Mamy nadzieję, że projekt WELLVET przyczyni się do zmian w systemie kształcenia zawodowego tak, aby stał się systemem dbającym o każdego ucznia, bez względu na jego pochodzenie etniczne, zdolności czy aspiracje, rozumiejącym znaczenie dobrostanu psychofizycznego, który ma ogromny wpływ na motywację do nauki, do pracy i budowania szczęśliwego życia.
Strona internetowa projektu: https://wellvetproject.wordpress.com/
Facebook: https://www.facebook.com/WELLVETproject/
Partnerzy projektu:
Evolve Education – Wielka Brytania
ACADEMY OF ENTREPRENEURSHIP ASTIKI ETAIREIA – Grecja
SPOLECZNA AKADEMIA NAUK – Polska
Educasoft Solutions, s.r.o. – Czechy
BRIDGING TO THE FUTURE LTD – Wielka Brytania
Your Ideas Matter LTD. - Bułgaria