smartAInnovators: PROMOWANIE TRANSFORMACJI CYFROWEJ I INNOWACJI OPARTEJ NA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W PLACÓWKACH KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA ZAWODOWEGO NA RZECZ ZMIAN SPOŁECZNYCH I LEPSZEGO DOPASOWANIA UMIEJĘTNOŚCI DO RYNKU PRACY
Szybka cyfryzacja w ciągu ostatniej dekady zmieniła wiele aspektów pracy i życia codziennego. Napędzana przez innowacje i ewolucję technologiczną transformacja cyfrowa zmienia społeczeństwo, rynek pracy i przyszłość pracy, a w nieunikniony sposób także E&T. Pracodawcy napotykają trudności w rekrutacji wysoko wykwalifikowanych pracowników w wielu sektorach gospodarki, w tym w sektorze cyfrowym.
Podnoszenie umiejętności informatycznych na wszystkich poziomach pomaga zwiększyć wzrost gospodarczy i innowacje oraz budować bardziej sprawiedliwe, spójne, zrównoważone i sprzyjające włączeniu społecznemu społeczeństwo. Umiejętności cyfrowe i nabycie umiejętności informatycznych mogą wzmocnić odporność osób w każdym wieku, zwiększyć ich udział w życiu demokratycznym oraz zapewnić im bezpieczeństwo w sieci. Wyposażenie przyszłych europejskich pracowników i osób poszukujących pracy w umiejętności informatyczne będzie miało zasadnicze znaczenie dla ożywienia gospodarczego w nadchodzących latach, zwłaszcza po tym, jak skutki pandemii będą dotkliwe we wszystkich dziedzinach życia.
Aby dobrze prosperować w gospodarce opartej na technologii, osoby prowadzące szkolenia i kształcenie zawodowe, nauczyciele, osoby poszukujące pracy, pracownicy, ale być może przede wszystkim "pokolenie zablokowane", którego perspektywy kształcenia i zatrudnienia ucierpiały z powodu pandemii, będą musieli posiadać umiejętności cyfrowe i pewność siebie, aby odnieść sukces w szybko zmieniającym się środowisku i dostosować się do nowych i pojawiających się technologii. Dane z krajów uczestniczących wskazują, że poziom umiejętności cyfrowych jest nadal niski, choć stopniowo się poprawia, podczas gdy transformacja cyfrowa nabiera tempa. Przyznając, że w przyszłości 90% miejsc pracy we wszystkich sektorach będzie wymagało pewnych umiejętności cyfrowych, a mimo to 35% pracowników w Europie nie posiada takich umiejętności, partnerstwo zobowiązuje się przyczynić się do podnoszenia i zmiany kwalifikacji, ponieważ zapotrzebowanie na umiejętności cyfrowe będzie sięgać od podstawowych do zaawansowanych, w tym sztucznej inteligencji, znajomości danych, superkomputerów i bezpieczeństwa cybernetycznego.
Czas trwania:
01-11-2021 - 01-05-2024
Informacji na temat projektu udziela:
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.