SOSACT - STANDARYZACJA SZKOLEŃ Z ZAKRESU STEM I KODOWANIA
W Planie Strategicznym Ministerstwa Edukacji Narodowej na lata 2015-2019 zostały wyznaczone cele wzmocnienia STEM. W raporcie STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) opublikowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (2016), stwierdza się, że nie wystarczy zwiększyć umiejętności w zakresie edukacji STEM poprzez szkolenia w ramach doskonalenia zawodowego, które będą prowadzone przez nauczycieli i edukację uniwersytetów dla nauczycieli na wydziałach szkoleń zawodowych, które będą prowadzone przez uniwersytety. Również w wyniku badania przeprowadzonego z 42 207 nauczycielami w celu analizy potrzeb projektu przez Dyrekcję Generalną ds. Innowacji i Technologii Edukacyjnych w 2017 r. wykazano, że 86% nauczycieli chce realizować praktyki z wykorzystaniem działań projektowych opartych na STEM; 81,3% nauczycieli stwierdziło, że mogą uczyć w łatwiejszy i bardziej zabawny sposób dzięki działaniom STEM. Jednakże tylko 2,7% nauczycieli stwierdziło, że mogliby uczestniczyć w krajowych lub międzynarodowych działaniach edukacyjnych STEM.
Podejście STEM ma na celu umożliwienie uczniom podejścia do problemów z interdyscyplinarnym spojrzeniem oraz zdobycie umiejętności i wiedzy przy zastosowaniu holistycznego podejścia edukacyjnego. Dlatego bardzo ważne jest, aby określić kursy, które mają być zintegrowane z innymi kursami i zaprojektować zintegrowane zajęcia, tak aby edukacja STEM mogła być zintegrowana z różnymi kursami.
Czas trwania:
03-09-2018 - 02-09-2020
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.