T4T - Narzędzia Nauczania w Edukacji Cyfrowej
Pandemia COVID 19 i niedawny rozwój narzędzi dydaktycznych stawiają nowe wyzwania przed edukatorami i specjalistami ds. szkoleń. Większość z nich musiała szybko przestawić się z zajęć grupowych twarzą w twarz na zajęcia online, gdzie musieli zapewnić ten sam poziom interakcji i zaangażowania uczących się. Z drugiej strony, obecnie uczniowie nie chcą być biernymi odbiorcami informacji, którzy tylko czytają długie teksty ze stron internetowych lub innych zasobów cyfrowych, oglądają filmy lub słuchają podcastów czy webinarów na swoich komputerach, tabletach czy smartfonach. Oczekują i chcą żywej interakcji zarówno z trenerem/wykładowcą, jak i ze swoimi rówieśnikami. Wymaga to od edukatorów dobrej znajomości specyfiki efektywnej dynamiki grupy w środowisku online i sposobów jej utrzymania, tak aby zapewnić ten sam poziom doświadczeń międzyludzkich podczas wirtualnych lekcji i sesji, gdzie studenci są fizycznie rozproszeni i zazwyczaj sami przed swoimi komputerami lub innymi urządzeniami cyfrowymi, co w klasach bezpośrednich. Podniesienie kompetencji trenerów w tej dziedzinie i wyposażenie ich w praktyczne ćwiczenia jak budować i podtrzymywać efektywną dynamikę grupy za pomocą narzędzi cyfrowych pomoże im być bardziej efektywnymi, zdolnymi i pewnymi siebie podczas przygotowywania i prowadzenia lekcji online.
T4T to 24-miesięczny projekt skupiający się na wzmocnieniu potencjału edukatorów dorosłych i profesjonalistów szkoleniowych, aby pracować bardziej efektywnie w środowiskach nauczania online i zapewnić lepsze zaangażowanie swoich uczniów.
Czas trwania:
01-11-2021 - 01-11-2023
Informacji na temat projektu udziela:
Dział Współpracy z Zagranicą i Projektów Międzynarodowych (e-mail: international.projects@san.edu.pl)
Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.